Klout bilindiği gibi sosyal ağlarda bazı kriterlerdeki ölçümlerle en popülerleri belirliyor. Klout’un kriterlerine göre sosyal medyada en etkili 50 global marka açıklandı.
Listenin başını Amazon almaktadır. Dijital içerik paylaşım standartlarını belirleyen Klout bu evrede Amazon’u listenin 1 numarası yaptı. 2.sırayı Microsoft alırken, bunu MTV, Google, Google ve Facebook takip etti. Interbrand’ın listesine baktığımızda Klout ölçeğiyle endekslendiğinde, sosyal medya markaların global bağlamda değerlerini artırdığını göstermektedir.
Örnek verecek olursak, Milyonlarca insanın günlük online(çevrimiçi) vaktinin geçirdiği sosyal ağlarda potansiyel bir reklam gücü vardır. Microsoft, Google ve McDonald’s, şuan için dünya genelinde misyonlarının sağlam olmasının sebebi, sosyal medyaya önemli anlamda değer verip burada kendilerini göstermesiyle alakalıdır. Bu sebepten dolayı bu firmalar beğeni toplamayı tamamıyla hak ediyor. Bu üç marka, her iki listede de ilk 10’da yer alıyor.
2014 yılının Klout 50 listesinde yer alan en sosyal ve etkili global markalar:
1. Amazon
2. Microsoft
3. MTV
4. Google
5. Facebook
6. Intel
7. Nintendo
8. McDonald’s
9. ebay
10. Ford
11. Sony
12. HP
13. Chevrolet
14. Coca-Cola
15. Thomson Reuters
16. General Electric
17. Nike
18. Honda
19. Pizza Hut
20. Audi
21. Adidas
22. Adobe
23. Nokia
24. Goldman Sachs
25. Tiffany and Co
26. Budweiser
27. Porsche
28. Apple (AppStore)
29. Shell
30. Pepsi
31. SAP
32. American Express
33. Louis Vuitton
34. MasterCard
35. Oracle
36. Gucci
37. Morgan Stanley
38. Burberry
39. Accenture
40. Caterpillar Inc
41. 3M
42. John Deere
43.Starbucks
44. Sprite
45. Gillette
46. Zara
47. Heineken
48. Gap
49. Disney
50. KFC
Sosyal Medya'nın en etkili markaları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder