4 Kasım 2014 Salı

Sosyal Medya'nın en etkili markaları

Klout bilindiği gibi sosyal ağlarda bazı kriterlerdeki ölçümlerle en popülerleri belirliyor. Klout’un kriterlerine göre sosyal medyada en etkili 50 global marka açıklandı.


Listenin başını Amazon almaktadır. Dijital içerik paylaşım standartlarını belirleyen Klout bu evrede Amazon’u listenin 1 numarası yaptı. 2.sırayı Microsoft alırken, bunu MTV, Google,  Google ve Facebook takip etti. Interbrand’ın listesine baktığımızda Klout ölçeğiyle endekslendiğinde, sosyal medya markaların global bağlamda değerlerini artırdığını göstermektedir.


medya 6501


 


Örnek verecek olursak, Milyonlarca insanın günlük online(çevrimiçi) vaktinin geçirdiği sosyal ağlarda potansiyel bir reklam gücü vardır. Microsoft, Google ve McDonald’s, şuan için dünya genelinde misyonlarının sağlam olmasının sebebi, sosyal medyaya önemli anlamda değer verip burada kendilerini göstermesiyle alakalıdır. Bu sebepten dolayı bu firmalar beğeni toplamayı tamamıyla hak ediyor. Bu üç marka, her iki listede de ilk 10’da yer alıyor.


2014 yılının Klout 50 listesinde yer alan en sosyal ve etkili global markalar:


1. Amazon

2. Microsoft

3. MTV

4. Google

5. Facebook

6. Intel

7. Nintendo

8. McDonald’s

9. ebay

10. Ford

11. Sony

12. HP

13. Chevrolet

14. Coca-Cola

15. Thomson Reuters

16. General Electric

17. Nike

18. Honda

19. Pizza Hut

20. Audi

21. Adidas

22. Adobe

23. Nokia

24. Goldman Sachs

25. Tiffany and Co

26. Budweiser

27. Porsche

28. Apple (AppStore)

29. Shell

30. Pepsi

31. SAP

32. American Express

33. Louis Vuitton

34. MasterCard

35. Oracle

36. Gucci

37. Morgan Stanley

38. Burberry

39. Accenture

40. Caterpillar Inc

41. 3M

42. John Deere

43.Starbucks

44. Sprite

45. Gillette

46. Zara

47. Heineken

48. Gap

49. Disney

50. KFC



Sosyal Medya'nın en etkili markaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder